Vuvuzela är framtiden, även för spexare!

Goddag goddag!

Nisse heter jag, och är kapellmästare, dvs hövding över orkestern! Hövding är ett enormt bra ord, som jag så sällan får tillfälle att använda. Det är därför jag känner mig nödgad att utnyttja denna situation, och det är också därför denna förklaring helt plötsligt också känns nödvändig. Moment 22!

Att vara kapellmästare innebär ungefär samma sak som att vara medlem i orkestern, utom det att så gott som allt förarbete med arrangering av musiken (vem som ska spela vad, på NOTER), repplanering och liknande, faller på mig! Med andra ord: Jag kommer att spela i bandet, men det är bara jag i bandet får spela det jag vill!

På grund av min omätliga självupptagenhet anser jag dock att detta är pöbelgöra och inte något som jag egentligen vill befatta mig med. Jag har därför gjort det lätt för mig! Ni ska få ett smakprov av var jag hämtat min inspiration till årets mars-spex musik:



Det passar helt enkelt fantastiskt! Andemeningen i detta fabulösa stycke är den perfekta för att bilda den emotionella stämning som krävs för att trigga de ack så finkänsliga känslomässiga impulser vi vill komma åt med musiken och lyriken i årets föreställning! Och vilken hopplöst pretto mening jag 'lyckades' skruva ihop!

Det bör noteras att nästan allt ovanför är lögn, och dessutom inte särskilt sant. Jag försöker bara pladdra bort det faktum att jag måste dokumentera min arbetsprocess, men är fullständigt värdelös på det. Eller kanske att jag inte åstadkommit någonting överhuvudtaget hittills. Ni får bedöma själva!

Strax efter att jag publicerar detta knackar antagligen en fly förbannad producent på min dörr och tycker att jag ska sluta tramsa på bloggen och börja jobba istället! Och det med rätta! Jag och min orkester har små men betydelsefulla underverk att uträtta i marsspexets tjänst!

Over and out!

fridens//
Nisse Blomster
ÄRKEHÖVDING och reko kille.

PS: Bifogar en bild på en klart misstänkt bil:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0